تاریخ ارسال : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت : 12:14 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

سرمایه‌گذاری در روستاها تسهیل می‌شود

معاون روستایی و توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح مشارکت روستائیان در حوزه‌های سرمایه گذاری و تولید تدوین شده که در این راستا موانع سرمایه گذاری در روستاها برداشته می‌شود.

roostanews.com

معاون روستایی و توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح مشارکت روستائیان در حوزه‌های سرمایه گذاری و تولید تدوین شده که در این راستا موانع سرمایه گذاری در روستاها برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیریز به نقل از خبرگزاری تسنیم در بوشهر، حسین دلیری ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ دیماه) در جلسه طرح تسهیلات مشارکتی توسعه روستایی تنگستان با بیان اینکه عمران و آبادنی نیاز و خواسته همگان است افزود: هرکسی که دلش درگرو کشور است باید نگاهش به توسعه و آبادانی روستاها باید باشد زیرا روستا مرکز تولید و کار و ارزش آفرینی است.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد : اگر نگاهمان از سمت روستاها کم و کوتاه شود و بی‌توجهی صورت گیرد آسیب‌های متعدد در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متوجه کشور می‌شود.

دلیر خبر از شهرنشینی ۷۰ درصد جمعیت کشور داد و افزود: اکنون بر اساس آمار موجود اکنون ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند و تنها ۳۰ درصد در روستاها سکونت دارند که این نشان دهنده کاهش جمعیت مولد و افزایش جمعیت مصرف کننده است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه خاصی به عمران و آبادانی روستاها شده بیان کرد:در بخش‌های عمرانی و اقتصادی از جمله بافت روستاها، توسعه طرح‌های آبرسانی، برقرسانی و راهسازی که زیر ساخت‌های توسعه است در روستاها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه عمرانی روستاها نتوانسته جلو مهاجرت روستائیان به شهرها را بگیرد تصریح کرد: غفلت از بعد اقتصادی و فرهنگی روستا به نوعی اقدامات را در سایرحوزه‌ها بلااثر کرده است.

دلیری با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی در روستاها افزود: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در روستاها سبب ایجاد آرامش روستائیان در حوزه اقتصاد و درآمد است چراکه بی توجهی به این مهم سبب خالی شدن روستاها از سکنه و فعالیت‌های تولیدی می‌شود.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: نیاز است توجه مضاعفی در بعد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در روستاها انجام تا آن حداقل عقب ماندگی جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصادی در روستاها نیاز به سرمایه گذاری و اشتغال و فعال کردن این سرمایه‌ها است.

دلیر با تاکید بر شکوفا شدن اقتصاد روستاها افزود: باید شرایطی فراهم شود تا ازظرفیت‌های روستاها بهره‌برداری شود و ثروت‌های روستایی شکوفا تا عواید آن شامل روستائیان شود.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: طرح مشارکت روستائیان در حوزه‌های سرمایه گذاری و تولید تدوین شده که در این راستا موانع سرمایه گذاری در روستاها برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد:طرحی تدوین شده بعنوان طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی تولید در روستاها که ۸۰ درصد منابع این طرح از منابع دولت است .

دلیری افزود: برای سرمایه گذاری در روستاها براساس اعضای طرح مشارکتی تسهیلات کم‌بهره ۳ درصدی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع پیام: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاه شما