تاریخ ارسال : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت : 7:48 ب.ظ ۲ نظر
Print Friendly, PDF & Email

از تشکیل شورای بهداشت سیریز با حضور معاون شبکه بهداشت زرند تا اقدامات در حال انجام در مرکز بهداشتی درمانی سیریز

جلسه شورای بهداشت دهستان سیریز با حضور اعضای محترم شورای اسلامی و مهندس عرب پور معاون شبکه بهداشت درمان شهرستان زرند ظهر امروز در محل مرکز بهداشت شهید احمدرضا جعفری دهخواجه برگزار گردید.

IMG_7645

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز پیرو تشکیل جلسه  شورای اسلامی وبهداشت دهستان سیریز باحضور جناب مهندس عرب پور گوشه ای از مصوبات وعناوین جلسه جهت اطلاع رسانی حضور کاربران محترم ارائه می گردد

در ابتدا آقای ابراهیمی پس از تقدیر و تشکر از دکتر عسکری جهت برگزاری این جلسه به بیان نظرات خود در این خصوص پرداخت که راه  برطرف کردن مشکلات بهداشتی تعامل بیشتر و تداوم این جلسات می باشد. سپس دکتر عسکری  به بیان مشکلاتی در خصوص شبکه آب داخل روستا مطرح کردن که باعث ایجاد و بروز مشکلات بهداشتی می شود  با توجه به این امر مقرر گردید هماهنگی جهت پیگیری  این امر اقدام گردد.

IMG_7640

مهندس عرب پور پس از سوال ابراهیمی نماینده شورا منطقه  درخصوص بازسازی  مرکز بهداشتی درمانی و ساخت ازمایشگاه اعلام کرد:

در راستای طرح تحول سلامت یکی از کار های  مهم در سیریز بحث بازسازی و تجهیز مرکز درمانی می باشد که در این راستا با جدیت در حال انجام این پروژه می باشیم. با توجه به نیاز این دهستان  به آزمایشگاه مجهز  این طرح هم در حال پیگیری  است  که به کمک دکتر جعفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان  بخشی از وسایل آن خریداری گردیده  و یکسری امکانات هم در حال پیگیری است.لازم به ذکر است که در بخش بهسازی خانه پزشک تا کنون  حدود یکصد میلیون تومان هزینه شده است.

گام بعدی با توجه به بعد مسافت سیریز ما یک پرستار شبانه روزی گرفتیم و پیگیر این هستیم که طبق چارت، پرستار و نیروی خدماتی  وآزمایشگاهی  استخدام کنیم. و مهمترین  اقدامی که در این راستا در جهت تکمیل فرایند درمانی در حال انجام است ورود یک دندانپزشک به کادر درمانی است که در طول هفته به مدت ۳ روز حاضر به خدمات به مردم شریف سیریز باشد.

در ادامه جناب مهندس عرب پور خواستار کمک شورا ها و معرفی خیرین  و کمک های مردمی به این مجموعه شد  تا بتوان بسیاری از وسایل مورد نیاز هر چه زودتر  خریداری شود  و ازمایشگاه به طور کامل  به بهره برداری برسد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند در خصوص جدا سازی ساختمان آزمایشگاه نیز توضیح دادند:

این ساختمان با توجه به فرسوده بودن آن، در شان مردم منطقه نبود و می بایست یه تغییر ساختاری انجام شود  و به صورت ۳ اتاق جداگانه به صورت ۱ اتاق نمونه گیری ۲ دستگاه کار ۳ اتاق کار پرسنل که بهسازی کامل انجام شده  و وسایلی نیز  خریداری کردیم  که ان شالله پس از اتمام کار در این مرکز قرار می گیرد تا خدمت بهتری به مردم انجام شود.

IMG_7636

مهندس عربپور گفت باتوجه قدمت بالای ساختمان مرکز، ما پیگیر شدیم  و پیشنهاد ساختمان جدیدی دادیم طرح مصوب شده به  تهران ارسال شد انشالله تایید شود تا ساختمان جدید در محوطه ازاد همین مرکز احداث گردد.

مهندس عربپور در خصوص پیگیری حمزه ابراهیمی نسبت به امکان احداث اورژانس روستایی و جاده ای افزودند:

در تلاش برای فعال کردن اورژانس روستایی هستیم که خود مرکز به صورت ۲۴ ساعته به مردم و بیماران اورژانسی خدمات دهند . در خصوص اورژانس بین راهی پیگیری آن انجام شد و پیشنهاد از سوی شبکه بهداشت درمان یک پایگاه در   سیریز و یک پایگاه درجرجافت  ارسال شده که منتظر مصوبه ان از سوی وزارتخانه جهت احداث این دو پایگاه هستیم.
IMG_7633 مهندس عربپور درپاسخ به سوال اقای ابراهیمی درخصوص نقش مرکز بهداشت و دهیاری در خصوص دفن اصولی زباله ها گفتند:  

بر اساس قانون پیگیری مشکلات آب وفاضلاب وامور دفن  زباله  به عهده دهیاری ها می باشد مرکز بهداشت تنها به عنوان ناظر برای مواردی که اقدام حرکت خلاف جهت قانون اداره بهداشت و درمان دارند با همکاری دهیاری پس از شناسایی واخطار به شخص ودستگاه خاطی  درصورت عدم توجه طبق ماده ۶۸۸ با افراد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد

در پایان مهندس عربپور در خصوص جذب نیرو جهت کار در این مرکز  گفت از طریق سامانه کار آفرینی  کلیه نیرو های بهداشتی که مدرک دارند  می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. هنگام پذیرش ملاک دانشگاه ثبت نام از طریق سامانه کار افرینی می باشد و بر حسب امتیازی که کسب می کنند پذیرش می شوند.ایشان در خصوص استخدام نیرو در مرکز سیریز گفت حداقل مدرک دیپلم و شرایط سنی ۲۷ سال و ترجیحا مرد بودن و دارا بودن گواهینامه رانندگی  را از مولفه های ثبت نام می باشد و گفت که ان شالله  نیرو ها از همین منطقه جذب شوند.

 

مطالب مرتبط

  • من و تو میشیم ما ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۰:۲۵ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام و سپاس فراوان از مسئولین پیگیر سیریز و تشکر از مدیر محترم سایت از اطلاع رسانی عالی
    در زیر لینک مربوط به سامانه ی کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را برای استفاده همشهریان عزیز قرار دادم
    http://karafarini.kmu.ac.ir/Page_Guest/Home.aspx

    (0)(0)
    • admin ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۷:۵۹ ق٫ظ - پاسخ دادن

      سپاس از کاربر گرامی: من و تو میشیم ما

      (0)(0)

    دیدگاه شما