تاریخ ارسال : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت : 8:35 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

امام جمعه کوهبنان:لزوم حفظ روحیه انقلابی و ترویج آن، حفظ هویت دینی و اسلامی، پرهیز از تضعیف نهادهای قانونی در ایام‌الله دهه فجر

امام جمعه کوهبنان بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی و ترویج آن، حفظ هویت دینی و اسلامی، پرهیز از تضعیف نهادهای قانونی در ایام‌الله دهه فجر تأکید کرد.

13930420000234_PhotoA صرفا جهت اطلاع…!     حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس جعفری سیریزی امام جمعه کوهبنان از فرزندان سیریز

هرچه منتظر ماندیم تا خطبه های امام جمعه سیریز را به سمع و نظر کاربران برسانیم بی نتیجه بود،گفتیم حالا که امام جمعه به سیریز نمی آید هر هفته به سراغ یکی از ائمه محترم جمعه شهرستان ها که از فرزندان سیریز هستند برویم و از رهنمود های این بزرگواران استفاده کنیم.

 نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس جعفری سیریزی و با حضور جمع کثیری از مومنین نمازگزار در مسجد صاحب الزمان (عج)  این شهر برگزار گردید.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ، به نقل از کوهبنان امید،حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به دعای  هشتم صحیفیه سجادیه ابراز داشت: امام سجاد علیه السلام در این دعا بحث استعاذه را مطرح می کند چیزی که خداوند در قران کریم مکرر به پیامبراکرم (ص) سفارش نمود که به خدا پناه ببرد چرا که دشمنان فراوانی در اطراف انسان هستند که ممکن است به او آسیب برسانند .

وی بیان داشت : افراد و موجوداتی هستند که قصد دارند بدی ها را برای انسان بوجود بیاورند حتی نفس اماره انسان نیز در تلاش هست تا انسان را به سمت و سوی بدی سوق دهد لذا باید استعاذه را مد نظر قرار داد زیرا تنها پناهگاه انسان خداوند است که قدرت حفظ نمودن انسان را دارد .

خطیب جمعه کوهبنان گفت: حضرت در ادامه از خداوند درخواست دارد خدایا به تو پناه می برم از اینکه مورد هجمه حرص و طمع قرار گیرم ممکن است انسان برای رسیدن به جاه و مقام ،جمع آموری مال و ثروت از هر راه ممکن تلاش کند که نمونه بارز آنها قارون است که به جای بندگی در مقابل خداوند و پیامبرش صف آرایی نمود  .

وی ادامه داد : حضرت در ادامه از خداوند می خواهد توفیقی داشته باشد که از احاطه خشم و غضب در امان باشد چرا که در این حالت عقل انسان کنار می رود البته اشداء علی الکفار در برابر دشمنان بسیار ستودنی است اما باید در برابر دوستان رئوف و مهربان بود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تأکید نمود : انسان مومن باید قانع باشد در حالتی که قدرتمند و ثروتمند است اسراف و تبذیر ننماید این اخلاق شریفی است و در این حالت انسان به استقلال سیاسی و اقتصادی می رسد از طرفی او همواره باید متوجه باشد که زبان ،قوم ،قیافه و…موارد برتری نسیتند و امتیاز واقعی تقوا و اخلاق است.

وی ابراز داشت : در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم که جا دارد یاد و خاطره حضرت امام(ره)  و شهیدان همیشه جاوید را گرامی بداریم و این ایام را به حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تبریک بگوییم در حالی توجه خاصی به جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گسترده در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن داشته باشیم .

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود : ایام الله دهه فجر اعیاد و ایام بسیار شریفی است که به فرموده ی مقام معظم رهبری در ردیف عید فطر ، قربان ، غدیر و نوروز واقعی قرار داده شده چرا که خداوند در این ایام لطف و عنایت ویژه ای به مردم ایران اسلامی نمود و با حضور حضرت امام ( ره ) نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت . وی با استناد به سخنان رهبر فرزانه و متفکر انقلاب  افزود: تمام انقلاب اسلامی فجر است که زمینه ی طلوع خورشید عالم تاب را مهیا نمود که امیدواریم به زودی منجر به فرج حضرت ولی عصر ( عج ) و استقرار حکومت عدالت گستر گردد .

خطیب جمعه کوهبنان گفت : در ایام الله دهه فجر جشن های با شکوهی در مدارس ، مساجد و محلات برگزار می شود که فقط نباید به صرف جشن بسنده کرد بلکه باید از این فرصت ها به گو نه ای استفاده گردد که با افزایش معرفت دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی برای مردم بیان گردد .

وی ادامه داد : حفظ روحیه انقلابی و ترویج آن ، حفظ هویت دینی و اسلامی ، پرهیز از ملی گرایی ، پرهیز از تضعیف نهاد های قانونی و…. از جمله مواردی است که بایستی در این ایام مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که ۳۶ سال مردم ایران در حال انقلاب هستند .

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ابراز داشت : اکثر نهاد های انقلابی برخاسته از رأی و نظر مردم است که از جمله آنها شورای نگهبان است که از مقدس ترین و موثرترین نهاد هاست که از قانون اساسی و نظام حفاظت می کند لذا کسی که به این نهاد قانونی تعرض کند مفسد فی الارض است از طرفی قدرتمند ترین نهاد های کشور بسیج و سپاه هستند که همواره در خدمت انقلاب و مردم اند لذا باید تقویت گردند .

وی تأکید کرد : بنا به توصیه و پیام رهبر فرزانه و متفکر انقلاب به اجلاس سراسری نماز همگان بایستی عظمت این مهم را دریابند و بدانند که یکی از موثرترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی توجه به نماز است که فرد برای سلامت روح خویش و جامعه بایستی این فریضه بزرگ الهی را در سر وقت به جا بیاورد زیرا اوین چیزی که در قیامت از انسان محاسبه می گردد نماز است .

امام جمعه کوهبنان در ادامه به ۱۴ بهمن ماه روز جهانی سرطان اشاره کرد و افزود : همگان بایستی برای سلامت وجودی خویش اهمیت خاصی قائل باشند و در این راستا نسبت به مواد غذایی و خوراکی های مورد استفاده خویش توجه خاصی داشته باشند .

مطالب مرتبط

دیدگاه شما