تاریخ ارسال : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت : 11:24 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

هفته گذشته آبیاری درخت انقلاب بود این هفته کاشتن درختی برای آبادانی بیشتر

هفته گذشته آبیاری درخت انقلاب بود این هفته کاشتن درختی برای آبادانی بیشتر

images

روز درختکاری مبارک
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:
هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده‌ای یا انسانی یاچرنده‌ای بخورد، آن برای او صدقه محسوب شود.
در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.
این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا در ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاشته شد. در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.
اصولاً درختان، هر یک به تنهایی آیتی هستند که قدرت و توانایی خداوند را در برابر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می گذارند و هر بخش از این آفرینش عجیب و زیبای خداوند، دفتری عظیم از معرفت خداوند بزرگ است.

IMG_9297

هفته گذشته آبیاری درخت انقلاب بود این هفته کاشتن درختی برای آبادانی بیشتر، همانطور که ما سیریزیها در هفته گذشته با آوردن کودکانمان در پای صندوق های اخذ رای آنها را با مشارکت سیاسی در سرنوشت خود آشنا نمودیم وقت آن رسیده که در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با مشارکت خود و خانواده در ایجاد فضای سبز برای سیریزمان کوشش کنیم با شعار هر سیریزی یک درخت..

در ضمن همشهریان گرامی جهت مشارکت به بهبود فضای سبز امامزاده جعفر (ع) و در راستای ادامه طرح درختکاری، می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت موقوفه امامزاده جعفر (ع) به شماره ۵۲۰۹ ۱۰۲۲ ۹۹۲۲ ۶۰۳۷

واریز نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما