تاریخ ارسال : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت : 4:11 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازدید مدیر شیلات کرمان و رئیس جهاد کشاورزی زرند از طرح های پرورش آبزی در سیریز

صبح امروز مهندس ابوالقاسمی مدیریت محترم شیلات استان کرمان ،مهندس زارعی مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان زرند و هیئت کارشناسی استانی و شهرستان از بسترهای پرورش آبزیان در سیریز و طرح های در دست اقدام بازدید کردند.

IMG_9552

 به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز، صبح امروز مهندس ابوالقاسمی مدیریت محترم شیلات استان کرمان ،مهندس زارعی مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان زرند  و هیئت کارشناسی استانی و شهرستان از بسترهای پرورش آبزیان در سیریز و طرح های در دست اقدام بازدید  کردند.

در طی این بازدید مهندس زارعی مدیریت محترم جهاد کشاورزی  شهرستان زرند پس از بازدید از استخر پرورش ماهی مهندس حامد علی بیگی  و علیرضا ابراهیمی  و طرح های در دست اقدام  آنها در روستای همسیچ  و همچنین  بازدید از طرح های در دست اقدام پرورش آرتیمیا اقای احمد جعفری  در رودخانه شور زمینه پرورش آبزیان در سیریز را مساعد دانست و آمادگی جهاد کشاورزی شهرستان زرند جهت هرگونه اقدامات و حمایت ها از متقاضیان را اعلام داشت.

IMG_9584 IMG_9603

IMG_9559 IMG_9596

و همچنین مهندس ابوالقاسمی مدیریت  شیلات استان کرمان در خصوص زمینه پرورش ماهی در منطقه افزود با توجه به منابع آبی شهرستان زرند دارد می تواند یکی از قطب های آبزی پروری در استان کرمان باشد .یکی از شاخص های  ویژه این مناطق  وجود استخر های ذخیره آب کشاورزی است که می توان از این استخر ها به صورت دوگانه استفاده نمود  ،هم به عنوان استخر ذخیره آب و هم به عنوان پرورش آبزی و یک مزیت هم دارد می توان از پسماند آنها  به عنوان کود استفاده کرد.دومین شاخص که در این مناطق وجود دارد قنات های هستند که آب قابل توجه ای دارند و لازمه استفاده از این قنات ها مشکلات خرده مالکیت آنها حل شود می توانند   به صورت یک تعاونی به احداث یک مرجع  آبزی پروری بپردازند . سومین شاخص در این مناطق رودخانه شور و آبهای شور که برای کشاورزی غیر قابل استفاده است  را می توان برای پرورش آرتمیا استفاده کرد ،  استان کرمان مقام اول پرورش آرتیمیا در سطح کشور را  دارد و رودخانه شور سیریز از این امکان برخوردار می باشد که متقاضی پرورش آن نیز از سیریز اعلام آمادگی کرده است.

IMG_9584 IMG_9596

مهندس محمدی مسئول شیلات آبیاری شهرستان زرند گفت از آب شور منطقه سیریز می توان  پرورش آبزیان شور پسند مانند قزل آلا ، تیلاپیا و آرتیمیا نام برد و در صدد هستیم تا حداقل ۲۰ هکتار  زمین های سیریز را تحت پرورش این گونه آبزیان ببریم و در کنار آن ماهی  گرمابی و سرد ابی  ،پرورش ماهی تیلاپیا ،ماهی سی باس که ماهی دریای هست که برای پرورش در منطقه سیریز در نظر گرفته شده و به کسانی متقاضی این کار هستند معرفی می شود.

IMG_9615 IMG_9629 IMG_9636 IMG_9652

مطالب مرتبط

  • یک علمداری ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۵:۴۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید به جناب مهندس علی بیگی انشاءالله در این کار موفق و پیروز باشی و ارزوی موفقیعت های دیگر در زندگی خود بامدد علمدار کربلا (باعث سرافرازی بچهای هیئتت هستی اقای مهندس علی بیگی )

    (3)(0)
  • دیدگاه شما