تاریخ ارسال : ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت : 4:19 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

مسئولان، خود را قربانیان وبستگان آن ها در حوادث جاده ای تصور کنند.

مردم سیریز ‌ تلاش‌ و پیگیری های خود را برای اتمام یک‌ پروژه ملی با وجود وعده‌های‌چند ده باره مسئولان و تکمیل جاده زرند- سیریز- بافق بی‌ثمردیده و نا امید شده‌اند‌.

1002

 به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز، مشکل ناتمام ماندن پروژه ملی جاده زرند –  سیریز- بافق که جاده ارتباطی بین دو استان کرمان و یزد می باشد ، همه‌ روزه جان مردم را تهدید می‌کند. محور زرند – سیریز به شهرستان بافق استان یزد جزو محورهای مهم شهرستان زرند محسوب می‌شود و یکی از نزدیکترین  راه های ارتباطی بین استان کرمان و یزد می باشد. جاده «زرند – بافق» به دلیل وجود کارخانه های صنعتی و معادن سنگ آهن سیریز و جلال آباد  در شهرستان زرند و همچنین اتصال دو استان یزد و کرمان  یکی از جاده های پر ترافیک و ترانزیتی کالا شده است .حدود ۱۲ سال است (اواخر دولت هشتم) به عنوان یک پروژه ملی تعریف و کلنگ آن به زمین خورده، متاسفانه با گذشت بیش از ۱۲ سال  هنوز  این جاده به طور کامل به بهره برداری نرسیده ، در انتهای دولت دهم فقط ۷۰ کیلومتر آن یعنی مسیر سیریز- بافق به بهره برداری رسید ، با پیگیری هایی که در دولت یازدهم شد ، ادامه جاده از زرند به طرف سیریز بایستی علاوه بر تعریض ،آسفالت  هم می شد ، حدود ۱۷ کیلومترازجاده فقط وفقط روکش شد و البته با عرض کمتر  ، همه این ها در حالی  است طبق اخرین وعده ،که مسئولین قول تحویل جاده  را تا پایان شهریور سال گذشته (۱۳۹۴)داده بودند ، اکنون پس از گذشت یک سال از آخرین وعده ای که مسولین بزرگوارداده اند بعداز پیگیری های انجام شده، ۳۸ کیلومتر باقی مانده که باید تا سیریز روکش شود و کل مسیر تمام شود آن هم پس از ۱۲ سال !!! اما اداره کل راه از سال گذشته هرباربه بهانه های مختلف مثل نبود بودجه  ، شرکت نکردن پیمانکاران در مناقصه و… از اتمام این پروژه که در رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر است شانه خالی می کند.

 همچنین با توجه به مسافت ۹۵ کیلومتری سیریز- بافق و  فاصله ی۱۱۵ کیلومتری  نسبت به اولین پایگاه اورژانس ۱۱۵، مسیر مذکور  فاقد پایگاه اورژانس جاده ای می باشد  که خود یکی از بزرگ ترین معضلات در هنگام بروز حوادث جاده ای است.امسال  نیز آمار جان دادن ها روز به روز در حال افزایش است و مرتبا جاده های دوطرفه و کم عرض و فاقد استاندارد، افراد را به کام مرگ می کشد و باز هم کسی نگران نمی شود.

1

 مسئولان ذیربط بدانند این افرادی که هر روز آخرین نفس های عمر خود را در جاده ها به پایان می رسانند از هم وطنان بوده و آرزوهای زیادی داشته اند. پدر و مادرانی داغدار فرزند شدن،زنانی نو عروس بیوه شدن،نوزادی بی پدر و مادر شدن، سخت است . مسئولان، خود را قربانیان وبستگان آن ها در حوادث جاده ای تصور کنند.

152جاده هایی که وقتی خواستار سفر در آن ها می شوی باید همیشه دل نگرانی از این داشته باشی که هر لحظه ممکن است حادثه ای ناگوار به خاطر غیراستاندارد بودن آنها برایتان رخ دهد.جاده هایی با استانداردهای عهد قجری و باریک. با نهایت تأسف علاوه بر اینکه باریک و فاقد استاندارد لازم از لحاظ مهندسی و راهسازی هستند، آسفالت آنها نیز نابود و تقریباً می شود پیش بینی کرد با توجه به بار ترافیکی این جاده  تا یکی دوسال دیگر باید از جاده ای خاکی و فاقد آسفالت عبور کرد.

علاوه بر این چاله هایی که در محورهای مواصلاتی به ویژه در محور سنگ – سیریز به وجود آمده خود عامل دیگری برای وقوع تصادفات است، چون رانندگان برای رد کردن آنان گاهی دیده می شود که از مسیر اصلی منحرف می شوند و امکان بروز حادثه در چنین شرایطی هم برای خودروهای روبرویی و هم برای خودروهای پشت سری وجود دارد و بسیار دیده می شود که کاهش ناگهانی سرعت باعث برخورد خودروها با یکدیگر شده است.

IMG_1435

قطعاً هرکسی و یا هر نهادی در این باره قصور داشته باشد در قیامت پاسخگوی خون کسانی خواهد بود که دلیل تصادفشان وضعیت نابسمان جاده هایی همچون سیریزبوده است!

به نظر شما ۱۲ سال برای یک پروژه ی ملی کافی نیست ؟!!! عمر مفید جاده ها چقدر هست که ۱۲ سال فقط  وعده داده شده!!!! این جاده مکان خوبی برای وعده دادن مسئولین شده.

IMG-20160214-WA0009-300x260DSC00614.JPGTesadof-Zarand-Bafgh_02 tesadof-768x432

مطالب مرتبط

دیدگاه شما