تاریخ ارسال : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت : 1:21 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

۳۵ درصد باغات پسته سیریز دچار سرمازدگی شدند

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ، حبیب الله خنجری فرماندارشهرستان زرند از خسارت ۸۰ میلیارد تومانی به محصول پسته این شهرستان خبر داد.

وی گفت در پی عوامل جوی و نوسانات دمایی در فروردین ماه : کارشناسان جهاد کشاورزی نتیجه بررسی و برآورد میزان خسارت سرمازدگی باغات پسته شهرستان زرند بین ۲۵ تا ۳۵ درصد اعلام کردند.

فرماندار زرند سطح زیر کشت محصول پسته را ۴۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت در دهستان سیریز ۳۵ درصد محصول پسته خسارت سرمازدگی وارد شده است و در مابقی شهرستان ۲۵ درصد خسارت وارد شده است.

همچنین علی زارعی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به کاهش دما طی فروردین ماه سال جاری در شهرستان زرند اظهار کرد: این کاهش دما به برخی محصولات کشاورزی زرند از جمله پسته خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: علیرغم هشدارهایی که در خصوص کاهش دما به کشاورزان داده شده بود اما ۲۵ درصد باغات پسته زرند و ۳۵ درصد باغات پسته سیریز دچار سرمازدگی شدند.

زراعی گفت: همچنین ۵۵ درصد باغات میوه سردسیری به دلیل کاهش دما دچار خسارت شدند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه ۳۳ هزار هکتار از ۴۰ هزار هکتار باغات پسته شهرستان زرند بارور هستند، یادآور شد: پسته زرند از نظر کیفیت رتبه اول در استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما