تاریخ ارسال : ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت : 6:12 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

پیشرفت فرهنگی اقتصادی سیریز با احیای آثار تاریخی

فرماندارمحترم شهرستان زرند، و جمعی از مسئولین شهرستان از عمارت در حال مرمت و بازسازی بحری سیریز بازدید بعمل آوردند

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز، ظهر امروز جناب آقای خنجری فرماندارمحترم شهرستان زرند، و جمعی از مسئولین شهرستان از عمارت در حال مرمت و بازسازی بحری سیریز بازدید بعمل آوردند .
این بازدید با حضور فرماندار شهرستان زرند ،رئیس میراث فرهنگی شهرستان و بخشدار یزدان آباد و جمعی از مسئولین شهرستان وشورای اسلامی سیریز انجام شد.
در ابتدا رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند ضمن تقدیر از حضور مسئولین شهرستان در این بنای تاریخی از مالک و سرمایه گذار شخصی جهت سرمایه گذاری در این پروژه تشکر کرد
اسلامی حضور سرمایه گذاران را در مرمت میراث فرهنگی مایه مباهات شهرستان دانست و همچنین این امر را مایه توسعه اقتصادی در منطقه محروم سیریز دانست٬ وی با اشاره به اینکه افتتاح واحد بحری اقتصاد سیریز را متحول می کند، گفت: نقطه کوری که ما چند وقت است در سیریز دنبالش می گشتیم واحد بحری سیریز بود که باعث می شود اقتصاد سیریز روندی رو به رشد پیدا کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی زرند در ادامه خواستار رفع مشکلات زیرساختی و تسهیلات از طریق کمیته رفع موانع و حمایت کامل مسئولین شهرستان شد.


در ادامه حبیب الله خنجری فرماندار محترم شهرستان زرندضمن تشکر از آقای ابراهیمی سرمایه گذار خانه بحری بیان کرد در صورت حمایت از این سرمایه گذاران باعث اعتماد بیشتر آنها به مسئولین خواهدشد همچنین اظهار داشت راه اندازی مجموعه بحری موجب رونق اقتصادی منطقه و مردم سیریز خواهدشد .
فرماندار زرند خواستار پیگیری مهندس نور الدینی معاون عمرانی و تشکیل جلسه ای با حضور ریاست اداره آب و فاضلاب روستایی و برق شهرستان و حل این دو معضل شد٬ همچنین در زمینه تسهیلات خواستار پیگیری دکتر ریاحیان کارشناس اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان شد


جناب آقای محمد ابراهیمی مالک و سرمایه گذار عمارت بحری سیریز ضمن خوش آمدگویی به مسئولین٬ معضل اساسی این مجموعه را در زمینه زیرساخت ها (آب و برق) عنوان کرد واز فرماندار محترم شهرستان زرند خواستار رفع موانع در زمینه زیر ساخت ها شدو همچنین درزمینه ی اعطای تسهیلات اقدامات لازم مبذول نمایند.ابراهیمی خاطر نشان کرد در ابتدا با حمایت شخص مهندس سیف اللهی معاون محترم عمرانی استانداری کرمان و معین اقتصادی سیریز حاج عباس حسن زاده وارد این پروسه شده و اخیرا نیز جلسه ای در حضور شورای اسلامی و معین اقتصادی سیریز برگزار شد مسئولین قول مساعدت دادند.
در آخر حمزه ابراهیمی شورای اسلامی سیریزخواستار اطلاع رسانی بیشتر به مقوله میراث فرهنگی و قوانین و تسهیلات مربوط به این موضوع شدند. همچنین حمزه ابراهیمی بیان کردکارگروه اقتصاد مقاومتی سیریز حساب ویژه ای برای کمک به این قبیل پروژه ها جهت ایجاد اشتغال در آینده باز کرده ایم که ان شاءالله باحضور استاندار محترم و مسئولین مربوطه و معین اقتصادی ویژه منطقه سیریز در زمان مقتضی ،هم رسانه ای خواهد شد وهم موانع بر سر راه دوستانی که کارآفرینی کنند و سبب تثبیت جمعیت منطقه شوند برداشته خواهد شد .

 فرماندار و مسئولین شهرستان از عمارت در حال ساخت بحری و  خانه بزرگ خشتی حاج علی عسکر(معروف به خانه اقا میرزا محمود) بازدید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما