تاریخ ارسال : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت : 9:34 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

اشتغالزایی با طرح روستای بدون بیکار

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه طرح روستای بدون بیکار به عنوان طرح ابتکاری این استان در کرمان در حال اجرا است گفت: در این طرح با شناسایی روستاها در مرحله نخست موضوع ایجاد مهارت در افراد و اشتغالزایی پیگیری می شود.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز محمدرضا جهانگیری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، به تاثیر آموزش مهارت فنی و حرفه ای در اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: شعار هر کرمانی یک مهارت را در استان کرمان پیگیری می‌ کنیم زیرا طبق آمار کاریابی بسیاری از افراد جویای کار دارای مدرک تحصیلی بالا هستند.
وی با تاکید بر اینکه شعار هر کرمانی یک مهارت را نیز در استان پیگیری خواهیم کرد گفت: دانش آموختگان دانشگاه ها با کسب مهارت و آموزش فنی و حرفه ای می توانند شاغل شوند.
وی با اشاره به آغاز طرح شورایاری اقتصاد مقاومتی از روستای ده زیار با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: با همکاری شورا و در اختیار گذاشتن یک خانه مسکونی، خانه مهارت روستا تجهیز و راه اندازی شد.
مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه دور نخست کلاس های آموزشی در چند رشته به پایان رسیده گفت: امروز خانه مهارت روستای ده زیار کرمان به کارگاه تولیدی تبدیل شده و تولید و دوخت فرم مدارس به کارآموزان این مرکز سپرده شده است.
وی افزود: در اجرای طرح روستای بدون بیکار، روستاهایی که از جمعیت متوسط روستایی برخوردار باشند انتخاب شده و مشارکت شورا و دهیاری و بسیج امکانات موجود از ملاک‌ های انتخاب در طرح روستای بدون بیکار است.
جهانگیری بیان کرد: ۹۶۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶ باید در کشور ایجاد شود که ۱۰۵ هزار مورد از این تعداد به استان کرمان اختصاص دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد از طریق طرح کارورزی حداقل سه هزار و ۲۴۰ شغل با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد می شود.
مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان کرمان افزود: در طرح کارورزی حداکثر سن برای کاردانی فنی ۲۶ سال، کارشناسی ۲۸ سال و برای مقطع کارشناسی ارشد ۳۰ سال و طول مدت کارورزی حداکثر ۱۱ ماه است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت استخدام کارورز و یا سایر مسائلی که سبب قطع کارورزی شود، پس از پایان دوره هیچ گونه تعهدی برای استخدام کارورزان توسط واحد پذیرنده وجود ندارد.
هفته مهارت، روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد است.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما