تاریخ ارسال : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت : 10:33 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

رقم خوردن واقعه عاشورا محصول غبار گرفتگی غدیر است

استاد اخلاق و مدرس حوزه تأکید کرد: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی آن را گرامیداشت و از غبار گرفتگی آن جلوگیری کرد.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی جعفری در جشن بزرگداشت عید غدیر در سیریز با تلاش هیئت علمدار و هیئت  قاسم ابن الحسن برگزار گردید، گفت: نباید اجازه داد بر غدیر غبار فراموشی بنشیند و واقعه بزرگ غدیر در جامعه کم رنگ گردد.

وی تصریح کرد: غبار گرفتگی واقعه بزرگ غدیر، عاشورا را رقم زد و امروز نیز تداوم آن تفکر، سر بریدن شهید حججی ها را بر جامعه اسلامی آوار می کند.

این محقق علوم اسلامی، تبدیل به ۷۰ فرقه شدن جامعه اسلامی را ناشی از سبک شمردن غدیر دانست و بیان داشت: اگر امروز در گوشه گوشه جهان شاهد خشونت های عمیق سنگ دلانه و قساوت بار از گروه های تندرو و افراطی هستیم جای تعجبی ندارد چرا که اینان رهروان همان کسانی هستند که در روزهای نخستین رحلت خاتم المرسلین ، درب خانه دخت نبی مکرم اسلام را آتش زدند ، فرزندش را سقط کردند و بر گردن نخستین ایمان آورنده به پیامبر اسلام طناب انداختند.

حجت الاسلام جعفری، مطالعه و تحقیق اسلام راستین را رسالت جوانان امروز برشمرد و ابراز داشت: با توجه به ترویج جو مسموم دشمنان اسلام در فضای حقیقی و مجازی ، جوانان شیعه باید با مطالعه و تحقیق توطئه دشمنان را خنثی نمایند.

وی با اشاره به تأیید واقعه غدیر و نقل حوادث و اتفاقات آن روز تاریخی از سوی علمای طراز اول اهل تسنن، گفت: در هیچ مسئله ای در تاریخ اسلام مثل مسئله غدیر اشتراک نظر بین علمای بزرگ شیعه و سنی نبوده است و امروز جوانان شیعه وظیفه دارند با جمع بندی تمامی مستندات قرانی، روایی و حدیثی این واقعه بزرگ، در جهت کاهش انشقاق جامعه اسلامی گام بردارند.

شایا ذکر است جشن بزرگ غدیر همراه با اهداء نمادین شال سبز به سادات مجلس و اهدای هدایایی به کودکان و نوجوانان با هدف نهادینه سازی شیرینی این جشن بزرگ در اذهان کودکان همراه بود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما